Leffa61 0 Postad 10 September , 2013 Hej, Jag har en Johnson 4 Hk kanske 90-tal blå som har både intern tank och uttag för extern. Jag försöker starta motorn med soppa i interna tanken men den vägrar. Är det något som ska ställas om när man skiftar tank, eller går det automatiskt. Kan tyvärr inte prova att starta med extern tank. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 11 September , 2013 På min liknande Suzuki ställer jag detta på bensinkranen, ena hållet för intern tank och andra hållet för extern. Ta bort slangen från förgasaren så ser du om det kommer bensin där, i så fall har du kontakt med tanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 11 September , 2013 Japp, samma knapp som chocken, den skall ställas i lodrätt position (dvs vridas 90 grader till vänster) vid användning av interna tanken. Samt luftskruven på interna tanken skall öppnas. De fick elektronisk tändning i början av 90-talet (åtminstone 93:orna och framåt) så de skall vara relativt lättstartade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Leffa61 0 Postad 11 September , 2013 Tack för infon, det var lite konfunderande med symbolerna bensinpump och överkorsad bensinpump. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser