jmwa 23 Postad 8 September , 2013 Idag när jag fällde upp mitt aq 270-drev såg jag att skyddskåpan saknades. Kan den lossna av sig själv?? Eftersom det verkar finnas en viss begagnatmarknad för sådana undrar jag om det är vanligt om de ramlar av? Är det något problem stt båten ligger i vattnet några veckor till utan drevets skyddskåpa? Var kan man köpa begagnad kåpa? Tacksam för alla tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 938 Postad 8 September , 2013 Har du låst kåpan ordentligt? Inga skador på drevet vid låsningen? Det finns en båtskrot i Stock holm de kanske har en. Finns att köpa nya på drevdelar.se pris 699 : - Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jmwa 23 Postad 8 September , 2013 Tack för tipset om drevdelar.se! Vet inte om jag låst ordentligt eller inte, för jag har aldrig lossat kåpan under de senaste åren. Konstigt ändå att ett övre vred och en undre skruv ska kunna lossna av sig själva på det viset! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 938 Postad 8 September , 2013 Ja ibland kan man bli förvånad att en del saker försvinner............. Men endera så har havet blivit rikare på metall, eller så har någon annan 270 ägare blivit nöjd ........... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 782 Postad 10 September , 2013 Samma sak för mig. Suttit 3 år och sedan borta. Köpte ny på drevdelar.se. Nu sitter den med limmade bultar!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sauna 2 Postad 10 September , 2013 Jag har också tappat en på ett 280 drev :C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jmwa 23 Postad 10 September , 2013 Är det bra passform på kåpan från drevdelar.se? Verkar ju prisvärd i så fall. Hur limmade du bultarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hjelmberg 0 Postad 14 Oktober , 2013 Kan oxå ställa mig till skaran med tappad kåpa ;-( får nog bli en ny och motera med Loctite gänglåsning. Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maltez 1 Postad 19 Oktober , 2013 Folk stjäl som korpar, så är det bara....jag har oxå blivit av med en kåpa till ett 280drev... Nej, det gör inget att det är borta....det är ändå inte tätt mot vattnet...med fettet som smörjer växellänkaget spolas bort om man kör med det så under en längre tid... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser