Gäst sdk780 Postad 8 September , 2013 Javisst men det var inte riktigt värmen som det handlade om just med fördelaren, det var ju dom sista 10 % effekt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erik__1985 0 Postad 8 September , 2013 Jag ska ställa in tändningen på nytt och se hur mycket den ökar. Och ställa ventilerna ordentligt. Har en teori nu att avgaserna inte hinner ut ordentligt på högre varv. Pga vassare kam än std. Blir ju lika att ställa tändningen också. Man gör det inte längre efter orig spec när man bytt kam Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TVR_gbg 8 Postad 8 September , 2013 Ja jag menade 35º som mest. Du kan dra någon grad till men var försiktig. Det är väldigt lätt att du bränner hål i kolvarna annars. Att du bytt kam spelar igen roll. Eller kör du på E85? För i så fall kan (ska) du öka tändningen jämfört med bensin. Dock har tändningen knappast med varmgång att göra. Samma om den är för magert bestyckad. Du kan spika eller göra hål i kolvarna men motortemperaturen i allmänhet ska inte öka av det (du kör sönder motorn innan det händer). Antingen är det fel på mätaren eller så kommer det inte in tillräckligt kylvatten! EDIT: justerade stavfel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erik__1985 0 Postad 8 September , 2013 Tack för det svaret:) då ska ja dubbelkolla tändningen. Ja jag funderar på om man kanske skulle tillverka en liten sarg till stöveln så mer vatten hittar in i högre fart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 8 September , 2013 Har du kollat stöveln så den är frisk. När jag demonterade min i våras så hade den helt oxiderat sönder. Genomföringen i akterspegeln var nästa helt tät av allt aluminiumstoft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erik__1985 0 Postad 8 September , 2013 Ja har inte skruvat bort den helt. Men har kännt att skiljeväggen är hel och att det inte är igenkoksat i vattenintaget via slangnippeln på insidan och utifrån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser