mrkjellman 0 Postad 5 September , 2013 Tjena Tänkte börja kolla efter ny motor till nästa säsong va ska man välja tänkte mig typ honda yamaha suzuki 2-5hk. Nån som har några tips o råd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
optimisten 23 Postad 5 September , 2013 Om jag skulle köpa en ny motor mellan 2-5hk skulle jag välja Suzuki, det är lite lägre priser på dem än Yamaha och Honda. Yamahas 2.5hk är okej, men 4,5 och 6hk-de med vita kåpor ser väldigt stora ut vikt 27 kg och är fula, funktionen på dem är säkert bra. Hondas motorer är väldigt fina, men inte deras minsta motorer. 5 hästaren är en gammal konstruktion som har sämre prestanda än konkurrenterna och är tung 27kilo, Suzuki 5 hk väger 25kg. Honda 2.5hk är luft/fläktkyld och vibrerar och låter mer än normalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrkjellman 0 Postad 9 September , 2013 Ja jag kollar oxå på suzuki , men ja vet inte redigt än va det blir, fick veta idag att rusta tar tillbaka min neptune som funkar som apa, tror dock att yamahas 2hk är svart/grå fortfarande bara dom större som är vita o gröna lr va dom nu är:) Hur funkar garantin med suzukin? Kan man typ byta olja o sånt själv lr måste man lämna in den för att det ska vara kvar nån garanti? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
estaaf 1 Postad 9 September , 2013 Har en Suzuki 4 HP 4-takt och det finns inget annat att säga än att det är top notch! En motor jag verkligen rekommenderar. Mvh Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrkjellman 0 Postad 9 September , 2013 Det låter bra hur funkar garantin o så på dom? Kan man typ byta olja o så själv lr måste dom lämnas in ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser