Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Gäst MaxSchmeling

Torkarmotor

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling

Jag behöver byta en torkarmotor och byter bägge på en gång. Någon som kan rekommendera en prisvärd dito? De som sitter där idag är av ett italienskt märke som går bort, tillsammans med annat från samma land.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Tro mig, tänkte aldrig på Biltemawink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte lågbudget högljudda, fick byta till tystare. Provkör före installation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Torkaren vid förarplatsen i däckssalongen klarade att gå ett par svep innan det luktade bränt.

Köpte en 5437-1264 Vindrutetorkarmotor Roca de lux**,helt vattentät. Steglöst ställbar 45-110 gr. Axel 68mm http://www.hjertmans.se/webshop/artiklar/artiklar.asp?rubnr=850&artname=

på Hjertmans julrea för ett antal år sen. Fick inte monterat den förrän i våras. 

Nu hör jag visserligen dåligt, men tycker inte att ljudet är speciellt störande. 

Jag köpte den utan att egentligen ha nån koll på vad jag köpte. Den var stor och svår att placera, Fick ändå en bra placering, men axeln på 68 mm var aldeles för lång, så jag fick lägga en 19 mm plyfaskiva bakom samt slipa upp i salongstaket som sticker ut en bit framför vinrutan. 

När jag väl fick dit den och fick den att fungera - med ett torkarblad från BILTEMA wink - så har jag varit väldigt nöjd med torkaren. Använde den mycket när jag gick i Vänern. Inget regn - men krabb sjö med oerhört mycket skvätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte torkarmotor på Jula men fick den inte att fungera. Det finns tre kopplingsmöjligheter

+, - och S. Försökte koppla i enlighet med den gamla torkarmotorn, men inga varianter funkade?

Någon som kan ge ett tips!!

Polar 29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...