Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Bigfive

Varning Rekotrailer / Midtrailer

Rekommendera Poster

När man ser den där konstruktionen kan man bara komma med en kommentar: Ha ha ha ha ha ha :) :) :) :)

Allvarligt, köp en annan trailer. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror att vi inte fått all info i fallet! De bilder vi fått se, går det inte att se vad som orsakat skadan.

Då nu tråden verkligen utvecklats till pajkastning drar jag mina egna slutsatser och lägger inte mer krut på tråden.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känns som en märklig konstruktion enligt bilderna. Jag ser hellre kärror byggda med bärande stänger ända framifrån och bak. Antingen en lång mittstång eller ännu hellre byggd som ett stort A. En sådan har jag ifrån Reko och den har fungerat bra...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vår modell har bytts ut 2010 mot en sådan hela vägen fram stänger. A typ som du nämner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det är tragiskt med dessa rättshaverister.

Nån gång får man ge sig och inse att man gått på en nit. Bita i det sura äpplet och gå vidare i livet.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, varför ska man ge sig om man anser sig ha rätt? Knyta näven i byxfickan är fel metod. Om folk slåss när de tycker sig bli felaktigt behandlade så kanske någon annan slipper råka illa ut. Om TS har rätt eller fel vet jag inte men han ska definitivt slåss för det han anser vara rätt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kärran är ju enligt uppgift 5,5 år gammal och tillverkas inte längre, nä begrav skiten och knalla vidare.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

... jag hade ringt samma företag och beställt en ny - kanske i annan färg smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du ja! Men så är du lite eljest också ;)

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lotta Johansson, 45, tog strid mot Försäkringskassan i 41 ­månader och tre domstolar – och vann.

Domen kan leda till att fler får rätt till sjukersättning.

– Jag grät när beskedet kom, säger hon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17637535.ab

Nej skit i det och gå vidare, bry dig inte om att kämpa för sådant du tycker är fel.

Så dumt så det är inte sant. Självklart ska man kämpa för det man tror på. Om ingen kämpar kan vi lika gärna lägga oss ned och dö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Åh, det tackar jag för smiley - eller ?

Jag har precis (sant) tappat min exklusiva mobil från båten och ner i stenläggningen och glaset sprack. Jag tänkte såhär; wow, äntligen. Vilken modell ska jag köpa nu? Det där är jag, glada killen.

Idag har jag också tvingats inse att vi måste köpa två nya startbatterier och det är inte lätt att hitta rätt mått. Jag tänkte såhär; wow, äntligen. Där fick jag annat att göra än att bara bygga om båten samt hänga på MG.

Motlut går uppåt, så måste man tänka eller också kan man bli så förbannad att man lägger sin röst på söte Jimmy nästa år...

post-10024382-1394237684,1696_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Insiktsfulla rader, jag bugar!

På tal om detta med livet så är det ju en stor fråga: vad tjänar det till att leva när vi sedan dör och är borta?

Livet, what´s the fucking point?

post-10024382-1394237684,2258_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att jämföra människa och maskin är väl knappast relevant? 

Men på ett sätt som du förmodligen inte tänkt dig utvecklar du min tes. 

Va f-n spelar det för roll om en dj-vla trailer inte håller måtten efter 5,5 år? 

Det finns dom som har större viktigarer problem som vi bör belysa, strida för och måna om. Människan går alltid före döda ting.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det var nån sorts komplimang :)

Nej, den aldrig så söte JImmy kommer ALDRIG att få min röst, aldrig i helvete.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Upptäckte i veckan att min Brenderup som väl egentligen är tillverkad av någon annan känd tillverkare i Sverige och bara säljs under Brenderups namn har spruckit i ramen, ingen överlast och jag har haft den sen den var ny 2006, alltid spolat av den med färskvatten och har t om färskvattenssystem för bromstrummorna.

Dålig svets vid tillverkning säger min expert på området (svetsning), kommer att låta honom reparera med TIG och sen försöka rostskydda med kallgalv.

Frågan är hur mycket beräkningar/prov man lägger ner på enkla saker som släpvagnar?

post-19614-1394237684,8828_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bigfive:Helt rätt av dig att göra detta.

Klockrent att ställa den utanför IKEA.

Bosse:Håller med om att levande ting kommer före döda.

Men om ingen sänker oseriösa näringsidkare inom alla branscher så sprider

de sig som pesten, till slut har de lurat så många att de kan kalla sig riskkapitalister

och satsa pengar inom vården, vips så drabbar de levande ting..

Offtopic:Jimmy kommer aldrig få min röst, är helt vänstervriden, nästan kommunistwink

Max schmelling: Skön inställning, du får bli min mentor, gillar tankesättet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Åh, äntligen... en riktig människa; med hjärta, humor och stor ironiförståelse. Nu finns det två av er på MG; du och Bosse. Då gör det inget att jag ikväll upptäckte att ett av båtens förbrukningsbatterier har spruckit. Nu måste vi köpa också ett sådant imorgon, plus två nya startbatterier (Exide) plus en nya top-of-the-line telefon. På en enda dag; tre kassa batterier och en kraschad telefon...

Men, som man ju brukar säga; håll ut... döden kommer som en vän!

Godnatt and God bless, var ni än är...

Bild:

Imorgon begravs vår allas Kristian Gidlund, en människa med stort livsmod och kärlek. För att hedra honom kommer vi för första gången att sänka vår största svenska flagga på vår flaggstång till halv. En eloge, en honnör och en kärleksförklaring till en verkligt stor personlighet. Vill du veta mer om honom, googla. Du kommer inte att ångra dig.

Tänk på honom imorgon, jag tänker på honom nästan varje dag...

post-10024382-1394237684,9186_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var inte människa resp maskin utan att det finns de som orkar kämpa för det de anser vara fel.

Men det tror jag du insåg också.

Att rapportera fel på en trailer här känna för ett marinforum som mycket relevant oavsett om den skulle vara 20 år gammal och fortfarande vara ute på vägarna. Kanske en del med nyare även tar en stund och kollar så deras trailer inte också har defekter som kan ställa till med allvarliga olyckor ute på vägen.

Och slutligen håller jag med dig att det är väll inget att gråta för om en gammal trailern far i bitar bara inte båten eller andra skadas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men nu handlade ju inte tråden om att rapportera ett fel, TS ville ju ha krut för att ytterligare kunna gå på tillverkaren och försäljningsstället. 

En tråd med upplägget ägare till triler xx, se upp med dålig hållfasthet i skarven yy. Se över era trailers innan ....... osv. En sån tråd hade jag uppskattat stött och tagit till mig.

Eftersom den aktuella trailen inte säljs längre utan är borttagen ur tillverkarens sortiment så finns ju heller ingen anledning att sänka det oseriösa företaget.

Vidare undrar hur hur TS tänker när han konsekvent vägrar lägga ut fler belysande bilder men samtidigt lägger ut dom på Blocket.se i en annons.

Jag står fast vid att för att få någorlunda sinnesro måste man nån gång inse att man gjort en dålig affär, förlika sig med det och gå vidare. Men det är ju mitt sätt, det är bara ett råd i all välmening.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bild på konstruktionen reko trailer rekotrailer midtrailer krafter FRAMÅT i ramen

post-29992-1394237686,7548_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bild på konstruktionen reko trailer rekotrailer midtrailer  fog svets bryter uppåt

Ja nu finns det lite fler bilder att titta på.

Är det någon av bilderna som visar på annat än felkonstruktion?

Ge gärna förklaringar till hur dessa skador skulle kunna uppstå.

post-29992-1394237686,8212_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...