Gedda 24 Postad 5 Mars , 2005 Tjenare båtkamrater! Hur lever livet? har inte vart inne här på ett tag nu. mycket med flytt och jobb osv. När räknar ni med att ha era skönheter i vattnet? Själv tänkte jag första eller andra helgen i april. Har ni fått gjort det som har varit planerat eller har det gått käpprätt åt h-vete med planerna pga. tidsbrist? Ha det kalas! //Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 5 Mars , 2005 Tjenare plastarkompis :-) !:a helgen i maj ska pärlan blötas om fötterna vettu. Tidsbrist är det som aldrig förr. Det mesta skulle göras under en ledig veckla 8 men blev sjuk på fredagen och blev liggandes en vecka. Så nu ligge rjag sisådär 60 timmar back. Inte bra men lär försöka åtgärdas så snabbt som mjligt. Dock -17C nu så kallt om tassarna att slipa. Hoppas allt går bra //Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 5 Mars , 2005 Bara det kan bli varmare så blir det fart på putsning och annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 5 Mars , 2005 Valborgsmässoafton blir det sjösättning för snipan. Vi får se hur mycket av det planerade arbetet som blir gjort tills dess.. :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 6 Mars , 2005 Min lille snipa ligger ju 15 mil hemifrån så jag får ta en vecka ledigt och åka upp och bara jobba som en dåre. Har haft många funderingar och annat nu under vintern och det kliar något enormt i fingrarna nu om man säger så! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 7 Mars , 2005 8-) Flera helger i april redan uppbokade. Kanske man måste ta en veckas semester för att få båten i ordning? Helst före pingst ska den i. Var ute och gick på isen igår. Den var allt bra tjock! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 11 Mars , 2005 Ja Du, skulle börjat för längse´n, men här i Blekinge ligger snön tjock och det snöar idag också, man känner ingen större lust att göra nå´t, hade tänkt mig att lacka om inredningen...men... har ångervecka på detta :-( Dessutom så kommer ju alla helger så för benat tidigt i år, men klimatet är konstant, kristi flygare redan i början på maj, och då skall helst pärlan ligga i sitt rätta element Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 11 Mars , 2005 Här utanför Kristianstad börjar snön smälta nu. Dock ska det bli kallt nu igen så alla planerna för båten fryser väl inne ett tag till. Dragkrok ska monteras på bilen i helgen eller under nästa vecka, så lite förberedelser inför båtsäsongen blir det... Måste ju kunna flytta på henne... :-D Har inte kollat isläget häromkring, men jag vet att vid alla trollingfantasters mecka i Simrishamn, har de kört upp isen i småbåtshamnen med isbrytare i veckan... Men vadå, det är ju snart vår! :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 14 Mars , 2005 :-( 1 dm nysnö i natt. Isen ligger förmodligen in i april. Suck! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SmileRacer 0 Postad 14 Mars , 2005 Ja, jag köpte min 8m långa träsnipa i slutet av sommaren, så jag hoppas den kommer i innan midsommar iaf... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 14 Mars , 2005 SmileRacer! hehe det lär den göra om du tänker på isen. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser