kossor 939 Postad 4 September , 2013 Nästa helg tar sommaren slut då ska hon torrsättas, trots att sommaren varit underbar, så kommer ångesten för vintern. Så trist att ta upp båten se löven bli gula och så denna förbannade snö och kyla. Redan ligger planerna för nästa säsong och resor i pipen, och det känns oändligt långt bort. Någon mer som har ångest för vinterns kyla och önskar att man bodde nånstans med annat klimat, för båtåkning året runt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 4 September , 2013 Sommaren har varit fin men jag vill inte ha sommar året runt. Märker att jag nu börjar längta lite efter vintern och på senvintern längtar jag till sjösättningen. Upptagningen blir nog i slutet av oktober början av november så än är inte säsongen över. Det snöade i Jämtland och Härjedalen i helgen vilket fick mig att längta upp dit. http://op.se/lanet/ostersund/1.6235807-bildspel-se-bilderna-fran-snofallet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 4 September , 2013 SNÖ !!!!! NU blev ångesten ännu större ................................... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 4 September , 2013 Sommaren har i år varit helt fantastisk. Helgen som var kom vi ut vid 9 tiden, kolsvart ute, inga andra båtar som åkte runt - behaglig sjö. Varmt på dagarna och svalt på nätterna. Hösten är på många sätt ännu mer fantastisk i mina ögon - man är nästan själv, ingen trängsel i vikarna. Jag tycker att det är lite förvånande att det är så många som bara använder sina båtar på sommaren, inte höst och vinter.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 4 September , 2013 Men nog är det skönt att ta upp båten då det fortfarande är varmt ute, vi har legat i till oktober vissa år, och det är inte kul att höstrusta båten för vintern, då det är 2-5 grader ute. Har i år tänkt annorlunda ska göra allt klart innan kylan sätter till. Men du bor ju i södern, och kan nyttja båten lite längre på hösten, lite avis blir man på de som bor i mälardalen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_XII 29 Postad 5 September , 2013 Jag brukar vänta med att ta upp båten till slutet av oktober. Då seglas båten upp från sommarplatsen i Nynäshamn till Svinninge och det brukar vara en härlig upplevelse (förra året regnade det första dagen, men dag 2 var det sol och gula löv i träden och helt underbart). Om man har en fungerande värmare i båten så ser jag ingen anledning att inte njuta av hösten till sjöss. Därefter kommer november... tristaste månaden på året! Sedan kan man börja åka långfärdsskridskor på små sjöar, och senare även i skärgården. Även vintern har sin tjusning! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser