Janne1 41 Postad 3 September , 2013 Hej Jag har en Fairline Targa 34 årsm.-00 som saknar septitank, jag undrar om det är någon som har utfört detta i en liknande båt och kan dela med sig med lite tips och trix? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 3 September , 2013 Gjorde detta jobb för några årsen. En rostfri tank monterades i midcabin där tanken sitter original. Två hål för slang från toaletten samt tömning med pump borrades föröver. Ett från midcabin och ett från dinettehållet. Är ett skott från varje håll med tomrum mellan. Skruvade bort väggen längst in i midcabin och drog luftningen där borta nånstans Nån däckstömning monterades ej. När det gäller att montera septitank inne i båten så skulle jag nog valt en tank i rostfritt eller aluminium Tycker det är skumt att många englandsbåtar saknar septitank Slang och pump mm köper du av mig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 3 September , 2013 Antar att folks naturligt släpper ut i havet där och att inga lagar o regler på g. Detta eftersom flera englandsbåtar, bla vissa Princess mfl fortfarande saknar tank som standard år 2013 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 41 Postad 3 September , 2013 Hej Captain Om jag förstår dig rätt så använde du befintlig bottengenomföring, men sedan om jag inte missuppfattar dig så gick du med en slang under dinettesoffan och en slang förbi tömningspumpen för dusch? är det bättre att göra så än att dra bägge slangarna förbi duschpumpen ? Kommer du även ihåg vad du hade för mått på tanken ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 3 September , 2013 Minns tyvärr inte måtten på tanken Japp jag använde den befintliga bottengenomföringen Vill minnas att slangarna gick ungefär där man har fötterna när man står i köket. Är rätt säker på att jag borrade lite till styrbord sida om kölen. Den befintiliga bottengenomföringen satt också på stybord sida om kölen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser