Sextant 0 Postad 1 September , 2013 Jag funderar på att montera in en värmare i min Bayliner 2655 -98 och skulle gärna vilja ha lite tips på placering. Kan man montera den i ruffen? Finns ju ett litet utrymme mellan toan och midkabinen. Skulle det funka eller kommer man att störas av ljudet? Kan man ha tanken i samma utrymme? Det är ju bensinare så motorutrymmet är uteslutet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyTheBest 7 Postad 1 September , 2013 Jag har min Wallas 2400 monterad där du beskriver och det funkar utmärkt. Störs inte alls av ljudet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sextant 0 Postad 1 September , 2013 Har du även tanken där? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyTheBest 7 Postad 1 September , 2013 Ja, tanken i samma utrymme. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sextant 0 Postad 6 September , 2013 Om man läser i Ebersächers monteringsanvisning så står det att man inte får placera den i bodelen. Får man inte montera den i stuvfacket i bodelen heller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
100knop 0 Postad 13 September , 2013 Detta är något som jag också skulle vilja ha lite tips om. Jag har precis införskaffat mig en Eberspächer D2 och tänkte slänga in den i min Bayliner men är nu alldeles rådvill. Finns det nån här på forumet som har lite bilder och tips så vore det ju kanon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyTheBest 7 Postad 13 September , 2013 Har ingen aning om just Ebern men så här är min Wallas monterad. Det är ventilation upptagen i sidan på båten till detta utrymme. Har för mig att Ebern kan du montera i motorutrymmet. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
100knop 0 Postad 15 September , 2013 Tack för bilden! Ebern får inte monteras i motorutrymmet på bensinare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
911flyer 0 Postad 4 Oktober , 2013 Hade en Wallas i min gamla 2655:a (1997, så samma modell som du har), den hade värmaren monterad mellan toalett och midkabin, nästintill ljudlös. Tanken monterad i motorutrymme. Varför vill du inte montera i motorutrymme? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sextant 0 Postad 4 Oktober , 2013 Tänkte bara att det kanske var enklare att placera den vid värmaren för att slippa dra slangar men får kanske tänka om. Lite trångt dock i motorutrymmet men jag får väl klura lite på det. Hade ju varit skönt att få undan tanken från boutrymmet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser