Gå till innehåll
torsdag 16 januari 2025
Gäst sdk780

Tips på länkar till båttillbehörsfirmor i Tyskland

Rekommendera Poster

Gäst sdk780

Är det någon som har några länkar till bra båttillbehörsfirmor i Tyskland, då gärna nordtyskland?

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Jag var i Sassnitz förra veckan och kollade där in en skeppshandel. Internationals grejor var billigare men också Sika-produkterna. Om man tar en dagsutflykt med de gamla trötta damerna m/s Trelleborg och m/s Sassnitz så kan det visst löna sig att ta med shoppinglistan och få en trevlig resa.

Vill man kan man dessutom handla billigt i bordershopen och då blir det ännu mer grejor till båten, ja om man tillhör kategorin som inte kan tänka sig ett båtliv utan öl och sprit - vilket jag kan.

Numera kör Stena Line till den forna östtyska örlogsbasen men liksom Ryanair kör man inte till målet utan liksom vid sidan om; till Mukran. Århundradets tråkigaste färjeläge men väl samstämt med trista Stena Line.

post-10024382-1394237638,0967_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har handlat hos AWN i Berlin, finns även i Hamburg och Kiel m fl städer, samt som nätbutik, awn.de.

Har även handlat från segelladen.de, som bara finns på nätet.

Problemfritt i båda fallen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Vad är din uppfattning om prisskillnaden mellan där & här?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har dålig koll på prisskillnaden generellt. Har främst köpt saker som är svåra att hitta i svenska tillbehörsbutiker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Dina rader triggade min nyfikenhet; vad finns där som inte finns här sad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Båttillbehör skiljer sig säkert mellan dom flesta länder, bara mellan Sverige och Norge så är det skillnad. Bättre kvalitet på tillbehören i Norge och ibland billigare, även en hel del som inte går att uppbringa i Sverige.

Tyskland sägs ju vara billigare och jag kommer att investera en del i en av mina båtar så då kan ju Tyskland vara ett intressant alternativ speciellt som det är trevligt att resa till i tillägg :-)

Tack för tipsen så långt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Söker i första hand följande artikel men har problem att finna den i Tyskland.

Teleflex I6352 Single Station Dual Engine with Trim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fördelen med tyskarna är att de flesta skickar till Sverige. När det gäller elektronik är ofta engelsmännen billigare men alla vill inte skicka. 

Många andra, inte båt, prilar finns till ofta bra priser på amazon.co.uk eller amazon.de

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...