Jablo 0 Postad 4 Mars , 2005 Kan någon ge mig tipps på hur man åtgärdar en glappande propelleraxelbock. Jag har en segelbåt som har en inplastad axelbock som har börjat att glappa mer och mer för varje år. Axelbocken är i metall och helt inplastad i skrovet. Drar man i axelbocken känner man att den rör sig invändigt i plasten/skrovet. Har tänkt att jag ska borra hål innifrån och trycka in epoxi för att stabilisera bocken om inte det fungerar tänkte jag frilägga den innifrån och plasta fast den igen. Är det någon som har erfarenhet av något liknande? Är jag helt fel ute???? ?-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Leffe Postad 5 Mars , 2005 Nog säkrast att plasta fast den från insidan igen. Men ett tips jag fick från en marinmotor kille är att under förusättning att bocken sitter fast. Slipa ur lite från utsidan sedan lägga i tätning typ sikaflex och sedan något glasfiberspackel och gelcoat upp till rätt nivå. Detta kommer att ligga som en tätning och minimerar risken för att olika matrial utvidgar sig olika och sprickbildning pga temeraturen, undviker då vatteninträngning och risken för sönderfrysning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser