eddievan 0 Postad 30 Augusti , 2013 Hej, är det någon som kan utvecklingshistorien om mitt backslag? Jag tolkar det som att Hurth vart uppköpta av ZF, och att det är ZF som levererar backslag till Volov Pentas D1 och D2 serie, men att Volvo Penta sedan döper om dem til MS istället för ZF. Som med mitt backslag som är tillverkat av Hurth, heter HBW250-3R, som ZF sedan fortsatt tillverka men döper om det till ZF25M, som sedan Volvo Penta monterar på sin D2-55 och döper om det till MS25L. Det jag egentligen undrar är om samtliga dessa backslag har en ingående axel med 33,7 mm i diameter samt att densamma axel har 26 tänder (detta för att passa min nya D2-55 som jag hade på min MD21). Jag känner mig tillräckligt övertygad för att gå vidare i affären, skulle jag ha helt käpprätt fel så kan jag köpa en ny drive plate till motorn för 198 US$. Är det någon hugad som vågar bekräfta detta, d.v.s. passar samtliga 3 modeller på en och samma motor? Mvh Bosse www.eddievan.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser