Q8Bosse 0 Postad 29 Augusti , 2013 Hej kära båtvänner någon av er där ute som sitter inne på lite härlig info om Maxi 680 DC eller Nimbus 22 DC. Har lite funderingar på att köpa. Plus och minus? Vad har ni för erfarenheter och eller vad har ni hört? Tacksam för allt. Mvh Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbe03 0 Postad 4 September , 2013 Jag går i samma tankar som du, funderar på maxi 680, nimbus 22 eller amerikansk DC typ chris craft scorpion 210. Är nog mest sugen på maxi 680 pga U-soffan/solbädden som verkar praktisk och utnyttjar båtens storlek maximalt. Jag har läst ett par tester med Maxi 680 och något som lyfts fram som en nackdel är att det är sandwichskrov som tydligen skadas lättare än vanliga skrov. Borde man borde undvika Maxi pga det? Innebär sandwich-skrov att det inte är en massa ingjutna träbalkar som stabiliserar skrovet? Isåfall är det ju en fördel eftersom det verkar inte allt för ovanligt på tex amerikanska DC att man måste plocka isär hela båten och såga bort ruttna balkar och gjuta om. En skum sak är vikten på maxi 680, jag hittar en uppgift om att den väger drygt 2 ton vilket verkar för mycket, en annan källa säger 1200 kg vilket låter för lite... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser