Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024
SeaRayTobbe

Installera dieselvärmare i Sea ray 240

Rekommendera Poster

Jag har 3G.

Startade om allt nu. Och nu står den återigen och väntar på validering

Blir så trött...

Får försöka ringa wallas på måndag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skumt, när man väl var validerad så har den gått som tåget efter det, ett tips är att tillverka egna ljuddämpare för insugen dock! gör en jävla skillnad! framförallt om du har ett insug i midcabin som jag har för mig att du hade. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I samma sekund som jag blev validerad så gick jag in på kontrollpanelen och då stod det disconnected. Står att det är viktigt att allt är inkopplat innan man stoppar in kontakten till värmaren. Men det går att dra ur sladden till modulen om man vill reset'a

Har testat allt känns det som. Får väl avvakta och se om det hoppar igång av sig själv.

Hur har du gjort dina ljuddämpare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja hoppas den trillar igång snart, jag tog hönsnät som jag drog plast runt och sedan gullfiber runt detta, 75mm rör i ändarna och sedan plast runt hela baletten och silvertape runt som avslutning. Har funkat kanon, man kan nog göra på massa olika vis! Ca 50cm långa med en innerdiameter på 90mm..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte tryckt dit väggen i fotändan av midcabinen ännu. Får se hur mkt det låter då. Kommer ändå förmodligen inte sova med den på. För den delen så är bara slangen ca 25 cm så det blir nog ändå knöligt med ljuddämpare där.

Testade att lägga in mitt vanliga mobilnummer, fick sms direkt från servern, så väntan på validering ligger i att modulen tar tid på sig.

Ska testa med en starkare utomhusantenn i veckan, även om att signalen blinkar att den är bra.

Man skulle gärna vilja veta vad felmeddelandet: disconnected betyder/innebär. Finns ju ett annat som heter no networkservice, och det får man väl anta att det åsyftar på dålig mottagning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då har man varit i kontakt med wallas, de kommer skicka en ny gsm-modul. Skönt när servicegraden är hög.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...