Gäst Pontus Postad 4 Mars , 2005 Hej alla sjöfarare! Jag och min kompis har precis blivit ägare av vår första båt. Vi har dock ett litet problem. Vi köpte en båt utan motor och har nu köpt en mercury 60 hästars motor. Vi vet dock inte hur denna ska monteras på båten. Ska den sticka ut i det hålet som finns i akterspegeln.. killen vi köpte båten av hade haft nån 270-motor (känner inte riktigt till hur denna motor ser ut och hur den suttit). Måste man ha nån packning in i båten, får för mig att vatten kommer att läcka in annars. Tacksam för svar! Pontus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goffy 0 Postad 4 Mars , 2005 Hej pontus,PÅ din beskrivning låter det som du köpt en båt som det suttit en inombordare i.Ska du sätta på en utombordare på en sådan båt,krävs en hel del ombyggnation av akterspegeln.Har du någon bild på båten,så föreslår jag att du lägger upp den på forumet. Mvh Goffy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hflife 0 Postad 4 Mars , 2005 Lägg upp en bild på akterspegeln inte fören :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 4 Mars , 2005 Hmm! man blir ju fundersam ibland :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 4 Mars , 2005 Hej,,vänd den smalaste änden neråt,,den som ser ut som en visp eller nåt,,trä den genom hålet uppifrån,,om den rasar rakt igenom har du nog köpt för liten motor,,annars om den hänger kvar,,se till att sparka fast den rejält i hålet,,då bör det bli tätt,,,,, :-D eller så tar du kontakt med nån lokal marina som sett sånt förr,,,, :roll: hur som helst,,lycka till,,, ,,,Hoogan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 4 Mars , 2005 Glöm ej att dra majonäs runt hålet det tätar (nasa brukar använda det) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 4 Mars , 2005 Har även hört att det skall fungera om man stiftar fast bacon runt hålet på utsidan ! någon som provat? :-/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hflife 0 Postad 4 Mars , 2005 Grabben ska nog inte ge sig ut på sjön, rent ut sagt inte ens bada eller tvätta sig med vanligt vatten :-D Han kan få leka med en gräddvisp i en skål på sin höjd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 4 Mars , 2005 ska nog inte dricka mer öl eller börjar bli sjösjuk när man läser detta inslag :-( :-( :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 4 Mars , 2005 Men öl är ju bra för kroppen. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 4 Mars , 2005 håller med hämtar en öl till hick Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 4 Mars , 2005 Jag skall hämta några jag med, måste träna snart sommar. :shock: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 4 Mars , 2005 hick instämmer med föregående talare :-D :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 4 Mars , 2005 I morgon blir det hård träning, bara övar lite i kväll, övning ger fädighet. :-) :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jojje Postad 4 Mars , 2005 kaan mannn hick?? monteraaee en rör oooooo blååååsa i dehen he hee he Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 4 Mars , 2005 tömmer allt i kväl.l bara jag orkar förnissa mina lister i morgon fast jag får lite rus då oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 4 Mars , 2005 Det låter gott. :-/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 4 Mars , 2005 F-n nu är snart ölen slut igen kanske lika bra att ställa kylskåpet breve datorn ??? :-? :-? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 4 Mars , 2005 eller datorn brevid kylskåpet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 4 Mars , 2005 Bra tips, men varför inte ha datorn i köket. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 4 Mars , 2005 mera mys pys här nere i gillestugan med pc o kylen och öppna spisen som sprakar just nu får mig att drömma om sommaren !-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 4 Mars , 2005 mmm sommaren känns avlägsen nu när kvicksilvret bara sjunker.. Men det är gott att trösta sig med öl och några fina semesterbilder... :x-mas: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 4 Mars , 2005 Hur gick det med motorinstallationen?, fastnade motorn eller ramlade den igenom hålet.jag måste ha mer öl! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 4 Mars , 2005 Jag tror att han monterade motorn horisontalt och tätade med bacon och majonäs. Öl..... :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 4 Mars , 2005 hick snackar vi motor byte eller sommar och grill och pilsner intag börjar snart tro att det är sommar redan ?-) ?-) ?-) ?-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 4 Mars , 2005 Bacon & majonäs. Nu blir jag hungrig måste äta lite och mera öl. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 4 Mars , 2005 akta dig för maten tänk på kropsformen införsommaren :-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser