Maxws 0 Postad 28 Augusti , 2013 Hej! Efter min första säsong med segelbåt (Maxi 77) är det nu dags att börja fundera på vinterförvaring. Eftersom jag är student vill jag gärna komma så billigt som möjligt undan med detta. Priserna på de ställen som jag undersökt nu ligger på 6-9000kr inkl lyft och vagga. Finns det billigare ställen på västkusten? Båten ligger i Stenungsund och jag har inget emot att segla iväg den en bra bit för att vinterförvara. Större delen av västkusten borde kunna vara aktuellt. Tips på att komma billigt undan? Är det någon nackdel att förvara den med masten på, som vissa erbjuder? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 28 Augusti , 2013 Har du kollat med Myggenäs marina? En kille som heter Rolf är hamnkapen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
breckan 19 Postad 28 Augusti , 2013 Har för mig att bornebatar.se var jämförelsevis billiga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
b_syrsa 46 Postad 29 Augusti , 2013 Har du någon välvillig släkting, förälder eller dylikt med stor tomt så hyr en lastbil och ställ den där. Lyft och transport brukar kosta ca 1500 kr per väg (Om du vill ha kvitto kan det bli dyrare) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
motormanne 0 Postad 29 Augusti , 2013 Kan du få tag på en vagn funkar Ljungskiles båtklubb (eller liknande). Det kostar kanske 2-3 tusen, men du måste som sagt ha egen vagn. Maila via kontaktformulär på hemsidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxws 0 Postad 29 Augusti , 2013 Tack för tipsen! Bornebatar var ju billiga 4500kr inkl 2 lyft, av- och påmastning samt vagga. Där får det bli om inget ännu billigare hittas. Tyvärr har jag inte egen vagn som Ljungskile kräver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PederGbg 2 Postad 29 Augusti , 2013 Sköter de även på-och avmastning samt 2 lyft för 4500 kr? Riktigt bra pris :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser