Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
hoegakusten

Spola kylkanaler Suzuki DF 115, ingen stråle

Rekommendera Poster

Skulle spola kylkanalerna på motorn nu ikväll och kopplade en spolmuff och drog på vattnet. Startade motorn men det kom ingen skvallerstråle så jag srängde snabbt av efter ett par sekunder. Visst ska det väl komma en stråle när man gör denna operation???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ska det göra. Kolla att spolmuffen verkligen sitter över kylvattenintaget. Den behöver bara hamna några cm fel så blir det inget tryck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade samma problem med spolmuff på min DF140. När jag spolade genom muffen såg jag att vatten rann ut via ett eller två hål på varje sida som inte täcktes av muffen. Satte pinnar' i hålen. Det tog ändå kanske 30 sekunder innan vattnet kom i skvallerröret. Det tyckte jag var för lång tid så numera pallar jag upp en lövkorg under drevet som jag en sopsäck i. Därefter fyller jag på vatten i sopsäcken via spolmuffen som är monterat, utan 'pinnarna'. När vattennivån i säcken stigit över vattenintagen på skäddan startades motorn. Enklare hade varit att ha en spolsäck som fins att köpa, men det fanns inte tid att göra det då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...