kungchristian 0 Postad 27 Augusti , 2013 Hej! Har problem med min evinrude 6hk från 69, 2cylindrig Får bara gnista på ett av tändstiften och byter jag tändstiften om så får jag gnista på den ochså så det är inget fel på tändstiften. Kan det ha med tändkablen?brytaren? Hur går man till väga? nån som kan hjälpa mig? Vet om att skiten är gammal men vill gärna försöka se om jag kan rädda den! Tacksam för svar\hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kungchristian 0 Postad 27 Augusti , 2013 ser ut så här under svänghjulet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 27 Augusti , 2013 Det kan inte vara brytaren om denna inte är helt fel inställd. Knappast tändspolen heller, så jag tror det är tändkabeln. De verkar inte finnas att köpa men det finns antagligen sådana som passar, annars går det att tillverka själv, men den du har går kanske att laga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
facil26 3 Postad 28 Augusti , 2013 du har troligtvis 2st brytarspettsar + 2st tändspolar dvs en upps för var cyl. kolla o mät m universal intr. troligtvis räcker det m rengöring av brytar kontakterna från oxid/fett men ren trasa Största problemet brukar va att lossa svänghjulet för inspektion mvh facil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 28 Augusti , 2013 Edit: Kollar man partslist så är det två brytare och två spolar (vilket inte framgår av spränskissen) så det är säkert den ena brytaren som spökar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mickeb87 0 Postad 4 Maj , 2014 Hej. Prova kapa kabeln en cm ungefär å sätt tillbaka tändhatten å prova. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser