Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
toaen

Stockholms skärgård!?

Rekommendera Poster

Full pott. Inte så konstigt med alla år man kajkat runt där ute mellan Arholma och Landsort

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

11 Rätt!

Inte illa med tanke på att det bara var 10 frågor! :-)

(Skojar bara, missade 2, fråga 4 och fråga 6, m a o 8 rätt av 10)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jg känner igen det där - att få ett mer rätt än det går att få.

Läste elbehörighet för en massa år sen. Vi hade en ganska bombastisk lärare i HSP-delen av föreskrifterna. Av eleverna i klassen var det bara en som jobbade på elverk, vi andra hade bara jobbat med installation och hade inte så mycket intresse av just högspänning.

Bodde inneboende hos ett par som brukade hyra ut till studenter. Dottern i huset bodde och jobbade i Kungshamn, så jag var lite bekant med henne tidigare. Under fjällsemester ramlad hon och bröt benet. Flyttade hem till föräldrarna medan hon var gipsad och sjukskriven. Hon förhörde mig inför de skriftliga proven vi hade två gånger i veckan - i olika ämnen.

Karl-Fritjof, som läraren i HSP hette, hade formulerat en fråga.  Vi skulle veta vad det var för tre likheter mellan tre olika delar och svaret läraren ville ha var Mekanisk,Termisk- och Elektrisk hållfasthet. Formulerigen på frågan var inte så smart. och det stod några ord i varje utav de paragraferna vi skulle jämföra, så jag skrev dem som ett fjärde allternativ. 

Jag fick ett rätt mer på skrivingen än vad man egentligen kunde få.

Lika väl gick det inte här. Jag fick bara 10 rätt. Fast rubriken var ju inte helt rätt. Det som de flrsta frågor handlade om var inte Stockholmsspecifika, utom mera allmäntgiltiga.

Sen vet jag inte om svaret på den sista frågan är så viktig. Vet man inte det rätta svaret är det bara att hålla sig tätt intill. wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det möjligen därför prickarna kallas prickar? :-)  Osäkra båtförare kör så nära sjömärkena det bara går......och på lite håll ser det ut som om de försöker pricka dem? :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

9 av 10, heter inte heller Glenn men är Göteborgare i förskingring.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul. 10 av 10 men det var bara tur på konstnärsställena!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jädrar. måst varit stundens hetta som gjorde att man bara fick 9 av 10. Märks att man inte är seglare. Tabbade mig på länsangel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...