Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
eLik

Prisskillnaden värd mellan 6402 och S64?

Rekommendera Poster

Hej,

Spekulerar lite i någon av dessa båtarna nu när höstpriserna verkligen börja infalla på båtmarknaden.

Billigaste 6402:an ligger ute för 160 000:-, och du kan få en S64 för 195 000. Båda dessa har givetvis 190hk EFI motorn.

Sen hittar du en otroligt fin S64 från 2004 med MPI motorn på 220hk för 240 000:- och då ställer jag mig givetvis frågan. Är båten värd denna prisskillnad? Kommer jag någonsin få igen de pengarna eller kommer S64an gå samma öde till mötes som 6402an och dala ner till 160-190' på ett par år?

Jag är inte helt insatt i exakt vilka skillnader som finns mellan dessa två båtar så ni som är pålästa får gärna upplysa mig om varför, eller varför inte, jag bör välja den ena eller den andra.

// Björn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du ser det som ett långsiktigt ägande så spelar det mindre roll.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kommer inte få igen pengarna... Glöm det, den tiden är förbi.

Tror 220hk mpi kontra 190hk är enda skillnaden. Helst vill man ju ha mpi , men som du säger, 50 k till ? Nja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är rätt säker på att 190:an är en förgasarmotor medan 220:an har elektronisk bränsleinsprutning. Har själv kört s64 med 220:an. Går jämt och fint och har en våldsam kraft. 240 tkr tycker jag låter mycket för en -04 i dessa tider. Det borde gå att pruta.

Har du inte övervägt dieseln eller är den för slö?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1.7 dieseln bör man hålla sig borta från. En hel del av dessa motorer som rasat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...