simonsson1337 0 Postad 26 Augusti , 2013 Hej. Har en båt som stått orörd i två år pga att motorn inte startar. Funkade bra en vinter men sedan nät jag skulle testa våren därpå var det kört... Har inte råd att lämna in till nån stor verkstad och den enda verkstaden som ligger i närheten tog 500kr utan att göra något och gav inget svar vad problemet var. Har inte råd att kasta bort typ 2k på att bara få reda på vad felet är. Så min fråga är väl egentligen om ni vet nånstans någon kan kolla på motorn till ett rimligt pris. Bor 4 mil öst om Göteborg och kan självklart åka en bit. Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 27 Augusti , 2013 Antar att det är en mindre utombordare av äldre modell? Du kan faktiskt göra en koll själv, även om du inte är mekaniker. Om en liten 2-taktare inte startar är det som regel 2 saker som vanligen fallerar. Antingen att gnistan på tändstiftet saknas eller att motorn inte får bensin. Det är inte raketteknik direkt. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 27 Augusti , 2013 Kolla med Marko på Turin Marin. Adressen är gjutjärnsgatan 18, mitt under Götaälvbron på hisingssidan. Han är bra att göra med och han brukar serva mina motorer för vintern. http://www.turinmarin.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
simonsson1337 0 Postad 5 September , 2013 Är en Yamaha 90hk -94. Precis som du säger så saknas gnistan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 6 September , 2013 fast han är rätt otrevlig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser