530DC 0 Postad 26 Augusti , 2013 Hej! Har precis slagit till och köpt mig en ny båt;) en fjord 27 Crusier. När jag nu vill frakta hem den på lastbil är ju första frågan jag får Hur hög är den, ekipaget skall ju helst vara under 4,5 meter. Är det någon vänlig skäl här inne som vet höjden och kan delge mig detta? Någon som kört en sådan här på vanlig lastbil eller använder ni sänkta eller låga släp för dessa transporter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zwen 280 Postad 27 Augusti , 2013 Borde inte vara några problem. Fjord 27 Cruiser är med dagens mått mätt en låg båt. För säkerhets skull är det väl bara ringa han du köpt av och be honom mäta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
530DC 0 Postad 27 Augusti , 2013 Hej Zwen! Tack för svaret, jag skall ringa honom och höra, problemet är att båten ligger i sjön så det är nog svårt att få ett exakt mått. Jag hoppades på att någon redan kanske måttat detta för frakt vid något tillfälle;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zwen 280 Postad 27 Augusti , 2013 Nejdå. Det är bara att mäta från vattenytan och upp. Hur stort djupgående den har borde han ju veta, det hör liksom till. Så plussar man på det med lite marginal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 27 Augusti , 2013 En kompis sålde iväg sin 27a för några år sen, då åkte den i väg på en vanlig lastbil med kran på. Det gäller nog bara att inte palla upp den med nått på flaket, har för mig att den stod på några gamla bildäck under kölen och upp pallad bara på sidorna. Inget att oroa sig för, det kommer att funka ska du se. / Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Foggy 0 Postad 27 Augusti , 2013 Grattis till en fin båt! Hoppas transporten ordnar sig/Foggy. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser