Heatseeker 1 Postad 26 Augusti , 2013 Hej! Har en Suzuki DF25 -2000årsmod Fyrakt 3cylindrig Nu till mitt problem: det började för ett tag sedan med att den gick typ på 2burkar och bara alla 3 ibland, då bytte jag tändstift och det funkade bra ett par resor! Nu har problemet kommit för att stanna tydligen, har bytt plats på tändspolar och har gnista på alla! 2 av stiften är vita och ser typ nya ut, och ett är lite svartaktigt men torrt! Provat att rycka ur tändkablarna en i taget, och när jag rycker den längst ner och den i mitten så dör motorn, och när jag rycker den övre så går den lika dåligt och motorgången är oförändrad! Någon som har ideer? Vore väldigt tacksam! Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Heatseeker 1 Postad 27 Augusti , 2013 Ingen med några ideer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 27 Augusti , 2013 Har du verklgen letat själv och inte hittat någon tråd om liknande? För de finns, det lovar jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Heatseeker 1 Postad 27 Augusti , 2013 Har letat och bara hittat om en DF30 med liknande problem och där fick man bara ett halvt svar, Men nu är fanskapet inlämnat på verkstad, får se vad dommen blir! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 28 Augusti , 2013 Översta cylinder funkar inte. Antingen så har du ingen gnista eller ingen bensin till den övre cylindern. Då stiftet är torrt och du säger att du har gnista till alla så är det troligen problem med bensintillförseln till den övre cynlidern. Du kan konfirnera det genom att köra på 2 cylindrar och utan tändstift i den översta, käner du ingen besninlukt så är det ingen bensintillförseln, känner du bensinlukten så kommer bensinen fram.. Har du tre förgasare så får du kolla förgasaren till översta cylindern, om du har konstaterat bensinbrist. Luktar det bensin så föreslår jag byte av tändstiftskabeln till översta cylindern, eller att du åtminstone ohmmäter kablarna och kollar att det är samma resistans på alla. Avviker den översta så but den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Heatseeker 1 Postad 29 Augusti , 2013 Strålande tips att köra utan stift! Borde man koppla ur den tändspolen då? Jag hann ju lämna in den till verkstad som förhoppningsvis tar den i början av nästa vecka! Har läst lite om att det inte är helt ovanligt med att förgasarna sätter igen på 4 takts motorerna! Hoppas det är något enkelt och billigt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser