Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Bullen666

Johnson Vro 40hk Tjuter från reglaget

Rekommendera Poster

Hej!

Har köpt en Johnson 40 vro (pluggad slang till vro´n) som jag testade för första gången idag!  Gick hur bra som helst men efter några minuter så började det tjuta från reglaget? Inte en jämn ton men nån sorts av alarm..vad är det för alarm?

Den vart inte heller att gå nå sämre efter att larmet började...

Kommer bra med kylarvatten så det borde inte vara nåt överhettningsalarm! Kan det vara att vro pumpen är pluggad? Och att den varnar att den inte får nån olja? 

Isåfall hur kopplar jag bort varningen för oljenivån? 

Tacksam för hjälp, gärna med bild/bilder vilken/vilka kablar jag ska koppla ur för att ta bort alarmet!

Vill ha varningen för överhettning kvar och det plingande ljudet när man vrider på nyckeln! =)

Mvh

//Bullen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har de bara tagit bort/satt igen oljeslangen? Då borde det vara oljevakten som piper.

Om du följer slangarna/kablarna brukar det sitta ett kontaktdon på väg mot vropumpen.

Bara att dra isär kontaktdonet är trekablar/stift i kontakdonet.

om det är urdraget.... då är det för värme den piper. Det kan du testa genom att dra isär kabeln till varje cylinder.

Det går givare in i varje cylinder sitter koppling på kabeln så man kan dra isär.(ska väl bara göras när man felsöker eller testar).

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...