Janne_68 0 Postad 25 Augusti , 2013 Var ute på sjön idag, och allt gick bra tills vi skulle starta upp och ta oss hemåt. När jag startades var den lite tjurig och dog ett par ggr, men sen gick den (kanske lite ojämnt). När jag sedan lade i en växel och skulle gasa på.... Så svarade inte motorn på gaspådraget utan gick bara upp till 2500 varv. När jag varvade motorn utan växel så var det inga problem, utan bara med växel i. Någon som kan komma med nån idé om vad det kan vara?? / Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 25 Augusti , 2013 Vild gissning men optimaxerna är väl kända för problemen med tändspolar. Du kanske förlorade en cylinder därmed. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_68 0 Postad 26 Augusti , 2013 Tänkte också på att det kunde vara någon tändspole, men varvar den bra utan växel i då? / Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bobba 54 Postad 26 Augusti , 2013 Precis samma symptom som när en tändspole gick på vår Optimax 115. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_68 0 Postad 26 Augusti , 2013 Kollade ikväll om jag fick gnista på samtliga stift. Fick ingen på det nedersta stiftet. Så det blir att beställa en ny tändspole i morgon. Hoppas det är det enda som behöver bytas.... / Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 27 Augusti , 2013 yes yes. Ibland tror jag de kör goodwill (gratis) på själva tändspolen om man monterar den själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_68 0 Postad 27 Augusti , 2013 Goodwill?? En känd marina i Tranåsregionen skulle ha 1700:- för den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser