bhemac 2 859 Postad 2 September , 2013 Det konstiga är ju att man får tid och datum från GPS-systemet. Det kan ju inte vara någon mileniumbugg heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ElHokko 4 Postad 3 September , 2013 Hej, jag har också en Garmin 525 och efter senaste uppgraderingen så kör jag på land titt som tätt. Jag har letat i forum och handböcker, men det enda jag kommit på är att man måste kanske ställa in den magnetiska missvisningen, eller tänker jag fel? När jag ligger vid bryggan är jag kanske 50 meter fel (uppe på land), men jag förstår inte hur jag kan ändra grundpositionen, nån som vet? Den är iallafall konsekvent, den visar alltid fel sedan uppdateringen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 September , 2013 Har du rätt kartdatum? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ElHokko 4 Postad 3 September , 2013 Hmm, kartdatum. Hur ser man det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 September , 2013 Det står på sjökortet det vanligaste är väl WGS-84 som på bifogad bild. Det finns en massa olika i hela världen. Går att ställa in GPS;en http://www.clover.se/ct/gpsinfo.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ElHokko 4 Postad 3 September , 2013 Tack. Det ska jag testa så snart jag kan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zwen 280 Postad 3 September , 2013 Ja förmodligen har du fel kartdatum. Men det kan också vara fel format på positionsangivelsen, om du har alternativa inställningar för detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 3 September , 2013 Det står faktiskt inte WGS-84 längre på alla papperskort! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser