Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
ButterflyRacing

Diesel i

Rekommendera Poster

Jag har fått för mej att stoppa ner en Dieselmotor i min Cutlass GXL Glasstream.

Cutlassen har haft en 3.0 Mercruiser 135 hk/264 Nm och har ett Alfa One drev.

 

Motern som ska i, är en BMW 2,5 TDS med 143 hk vid 4600 rpm

 och 260 Nm vid 2200 rpm. 

 

Har ni några varningar ang. detta byte ?

Kommer drevet att funka, eller blir det helt fel utväxling ?

 

Mitt drev är väl inte i bästa skick (överdelen) och skulle behöva renoveras.

Går det att byta utväxlingen då....eller krävs det en större ombyggnad för det ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som en ypperlig kombo,relativt högrvig diesel. Kanske några tum högre stigning : har du planerat för adapter mot drevet? Tips finns adapterplatta för BMW mot gm för automtlådorna för bensinare men det borde vara lika.lycka till

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som en ypperlig kombo,relativt högrvig diesel. Kanske några tum högre stigning : har du planerat för adapter mot drevet? Tips finns adapterplatta för BMW mot gm för automtlådorna för bensinare men det borde vara lika.lycka till

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som en ypperlig kombo,relativt högrvig diesel. Kanske några tum högre stigning : har du planerat för adapter mot drevet? Tips finns adapterplatta för BMW mot gm för automtlådorna för bensinare men det borde vara lika.lycka till

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...