ButterflyRacing 0 Postad 23 Augusti , 2013 Jag har fått för mej att stoppa ner en Dieselmotor i min Cutlass GXL Glasstream. Cutlassen har haft en 3.0 Mercruiser 135 hk/264 Nm och har ett Alfa One drev. Motern som ska i, är en BMW 2,5 TDS med 143 hk vid 4600 rpm och 260 Nm vid 2200 rpm. Har ni några varningar ang. detta byte ? Kommer drevet att funka, eller blir det helt fel utväxling ? Mitt drev är väl inte i bästa skick (överdelen) och skulle behöva renoveras. Går det att byta utväxlingen då....eller krävs det en större ombyggnad för det ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
synkro 0 Postad 24 Augusti , 2013 Låter som en ypperlig kombo,relativt högrvig diesel. Kanske några tum högre stigning : har du planerat för adapter mot drevet? Tips finns adapterplatta för BMW mot gm för automtlådorna för bensinare men det borde vara lika.lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
synkro 0 Postad 24 Augusti , 2013 Låter som en ypperlig kombo,relativt högrvig diesel. Kanske några tum högre stigning : har du planerat för adapter mot drevet? Tips finns adapterplatta för BMW mot gm för automtlådorna för bensinare men det borde vara lika.lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
synkro 0 Postad 24 Augusti , 2013 Låter som en ypperlig kombo,relativt högrvig diesel. Kanske några tum högre stigning : har du planerat för adapter mot drevet? Tips finns adapterplatta för BMW mot gm för automtlådorna för bensinare men det borde vara lika.lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser