TjippmanTjotta 3 Postad 23 Augusti , 2013 Jag ligger nu i Compiegne, norra frankrike, och går mot Paris där båten skall ligga centralt i marina Paris-Arsenal hela september månad. Söker någon som vill gå med mej till Paris nu i augusti/sept. Du betalar resan ner samt del i matkostnaden, alla andra kostnader står jag för. Det är ca 10-12 mil kvar till Paris, först längs den kanaliserade floden Oise (mkt vacker) med 7 slussar, därefter Seine uppströms mot Paris, 3 slussar, och vi går in i centrala Paris förbi lilla Frihetsgudinnan, Eiffeltornet m.fl och slussar in vid Notre Dame till marinan Paris-Arsenal. Båten är en 37 fots Malö 50, 1976, mkt välutrustad m bla dusch, V/K vatten, El-toa, TV, Internet, A/C mm. Du huserar i akterkabinen som har två fullängdsbäddar. Jag kan även ev. behöva gasthjälp i oktober, från Paris till Saint Jean-de-Losne i centrala Frankrike där båten skall övervintra till våren 2014 då vi fortsätter mot Medelhavet. Ring, maila eller skriv nåt på bloggen Bästa hälsningar Thomas Hedmalm s/y Mah-Yannhttp://www.mah-yann.se kalkskalle@gmail.com + 46 76 8091400 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TjippmanTjotta 3 Postad 23 Augusti , 2013 Tips: Ryanair flyger på närliggande flygplatsen Beauvais. SAS flyger på CDG (Charles de Gaulle) utanför Paris, har ofta bra snabbpriser.. Båda har bra tågförbindelser mot båtens position. /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser