Seawing 10 Postad 22 Augusti , 2013 Jag har en båt med ovan drev och på manöverpanelen kan man trimma inom -6 till +6 när man kör, men sedan måste man trycka på en knapp för att kunna köra upp drevet längre. Min fråga är då - kan man ha motorn igång/drivning när man trimmar högre upp än +6 ? I orginalboken står det detta Är ni osäker på vattendjupet rekommenderas att ni sänker farten och att drevet höjs. Drevet för nu höjas till max 44. Vid 45 och mer blinkar den röda punkten/lampan på instrumentet. Området över 45 är avsett att amvändas endast så båten har förtöjts eller då båten transporteras på trailer Vid 44 är endast 1 blad nere i vattnet !. Jag skulle vilja kunna köra vid 25 eftersom drevet/propellern då är ovanför kölen. Typ vid grunt vatten. Tacksam för ert råd och svar. Mvh Göran/ms Lacici Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 22 Augusti , 2013 När jag ställde samma fråga till min motorkille för ett par år sedan fick jag svaret. Ja, men bara korta stunder och bara i mycket låg fart. Det kallas ibland beach-läge och kan avändas om du vill gå in någonstans där det är riktigt grunt. Men att köra i detta läge lär ta styggt på knut och bussningar m.m. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
polxlt 0 Postad 22 Augusti , 2013 Kallas även för powertrim eller tilt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 22 Augusti , 2013 Du kan köra med det så, men ska inte varva mer än 1000 rpm, vill jag minnas att det står i manualen. Och det säger sig självt att man inte ska varva för mycket då, för drivknutarna ligger i ett läge där de belastas hårdare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser