Gäst huhu Postad 4 Mars , 2005 Hej! Har en uttern från -96! Min styrwire gick av i somras till teleflexstyrningen och det blev en tillfällig lagning . Nu till frågan, köper man såna nya? Är det en speciell just till min uttern nu så jag får köpa den från en ÅF? Vad kostar en sådan? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
antee 0 Postad 4 Mars , 2005 Hej Teleflex wire säljes efter längd. och finns hos det flästa marin butiker. priset är beroende av längden. tag bort den gamla och åk till närmaste båt butik så hjälper dom dig //Ante Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 4 Mars , 2005 Hej huhu! Läs Antes svar här ovan. Vill bara poängtera att man köper de nya. Begagnat är en mycket stor risk med livet som insats!! Tänk dig senarioat att du åker i t.ex. 20-25 knop mot landbacken och viren hänger sig på fullvart! Ingen trevlig situation, och sådant händer faktiskt. Nä....NYTT ska det vara. Priset vet jag inget om, men det är en billig livförsäkring kan jag ju säga.... Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erikeriksson 2 Postad 4 Mars , 2005 Hej, tidigare hade utternbåtar styrkabellängden med i broschyren om båten, kolla där eller ring Uttern. Styrkabellängden finns också instansad i höljet ett par dm från styrröret. Det är höljets längd som räknas i jämna 25 cm längder tex 525 = 525 cm längd på höljet. Styrkablar kan skickas efter på tex Hjertmans, lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 4 Mars , 2005 Tjena det lättaste är om du kan ta med kabeln, eller i alla fall höljet. På det svart/röd:a höljet står ett numer, det numret behöver du när du ska köpa den nya kabeln. En kabel kostar drygt 800kr mer eller mindre. När du endå har av kabeln kan du kolla att inga beslag som sitter i motorn är rostiga, ett nytt beslag kostar drygt 90kr och det är det värt. Lycka till med bytet! Kabel längder finns på Uttern's hemsida, men det lättaste är om du kan ta med dig kabeln! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser