agilbert 0 Postad 22 Augusti , 2013 Hej alla seglingssugna tjejer och även killar:) Jag heter Anna och håller på att dra ihop en segling till helgen dvs fre 30 augusti till sön den 1 september. Jag känner en skeppare som kan ställer upp och även fixar en båt om vi står för båthyran. Kostnaden och båtens storlek beror på hur många vi blir som vill hänga med. Är ni intresserade så hör av er till mig omgående på agilbert79@hotmail.com Ser fram emot era svar Det är Göteborg vi utgår från kanske jag ska tillägga. Vi behöver möjligtvis några till för att få full besättning! Seglar en Bavaria 42:a. Så hör av er nu alla seglare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 23 Augusti , 2013 Gäller alltså västkusten och troligen start nära GBG, bra att tillägga? (Kollade dina tidigare inlägg som listas i sjöboden. Lyfter tråden, lycka till med shanghajandet!)Haha, förr körde man visst med klubbning medelst blydagg på krogen och delinkventen vaknade bakfull på öppet hav som nybliven sjöman utan ångervecka. Kanske lite väl tufft i dagens läge, men tiden börjar bli knapp? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GustavB 9 Postad 23 Augusti , 2013 Hade lätt hängt på om jag varit tjej . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
agilbert 0 Postad 23 Augusti , 2013 Kanske ska ändra på namnet då å skriva mixsegling! Jag behöver 5 pers för att kunna ro det i land. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 291 Postad 23 Augusti , 2013 Själv blir jag alltid avig när jag hör Tjejkväll, tjejsegling, tjej-whatever... Vad är det som gör att man i vissa fall bara välkomnar kvinnor? Är vi män så jobbiga att ha att göra med att vi behöver stängas ute? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Augusti , 2013 När jag läste ditt inlägg tänkte jag. I dagens läge är ju det inga stora problem att fixa - att konvertera från kile till tjej. Men nu har du tjangs ändå. Fast jag tycker TS skall ge tjejer förträde. Kryssarklubben har speciella tjejseglingar. http://www.vastkustkretsen.se/Qvinna/Startsidan Dessutom är det väl 24-timmars den helgen. http://www.vastkustkretsen.se/Tjugofyra/Startsidan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Augusti , 2013 Svar - JA Jag tycker TS har helt rätt i sin ambition. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
agilbert 0 Postad 23 Augusti , 2013 Anledningen till att det blev tjejsegling är att jag anmälde mig till sxk tjejsegling men alla kom inte med då tänkte jag att jag fixar ihop nått själv. Blev besviken att de inte kunde fixa så att alla fick vara med. Själv har jag fått kritik för att jag har kunnat tänka mig att segla med båda könen. Men folk fattar inte att jag bara vill ut å segla. Jag har gjort ett nytt inlägg med mixsegling ist så får vi se om nån nappar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Augusti , 2013 Blev det fler över på SXK´s segling än du? De överblivna kanske är intreserade. SXK-väst är på båtmässan på Ellös nu i helgen. Mässan är väl vär ett besök. Nästan bättre än de stora mässorna och dessuto fritt inträde. Du får väl åka dit och sätta lite press på SXK´s representanter - fast framlagt med en stor portion av humor. Du har ju skaffat egen båt. Åker du dit i morgon kan du snubbla över mig - om du har otur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
agilbert 0 Postad 23 Augusti , 2013 Ja har varit i kontakt med sxk men de vägrar att vidarebefordra mitt mail med mina kontaktuppgifter. Vi va 8 som inte kom med men kan inte komma i kontakt med dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Augusti , 2013 Det var det sämsta jag hört. SXK är en klubb för att befrämja båtlivet. Jag får ett till två mail från dem i veckan. Jag skall gruffa på dem i morgon och tala om vad jag tycker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
agilbert 0 Postad 23 Augusti , 2013 Trodde jag med... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Augusti , 2013 Om du inte har nåt emot det får du gärna skicka mig det mail som skulle gått ut till de andra som inte kom med. Hur många kan ni va ombord inkliusive dig och skepparn? Tycker det är bedrövligt om det är så som du säger. Har varit med i SXK sen ungefär 1970 och i västkustkretsen något kortare. Nu känner jag inte de nya på kansliet. De gamla har slutat. Det brukar ju också va ideellt arbetande funktionärer på öppet varv. Jag kanske inte trycker ner ditt mail i halsen på dem, men kan ju kanske ta upp en alvarlig diskussion om vad nyttan med SXK är överhuvud taget. Mail; thallatha(alfakrull)hotmail.com alfakrull är en för de flesta ett obegripligt språks variant av snabel@ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
agilbert 0 Postad 26 Augusti , 2013 Hur gick det på mässan i helgen? Frågade du dom hur de tänkte när de inte ville vidarebefordra mitt mail? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GustavB 9 Postad 26 Augusti , 2013 Haha, ursäkta att jag råkade dra igång en debatt . Själv tycker jag absolut att det kan finnas tillfällen när det finns ett värde i att vara bara tjejer, bara grabbar, bara gubbar, bara singlar, bara par osv. och att vara en blandad grupp har andra värden. Det är tur att man kan göra som man vill! Hur går det för dig? Jag tar och mailar dig iallafall . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
agilbert 0 Postad 26 Augusti , 2013 Gustav B jag har inte fått nått email av dig. Hör gärna av dig om du vill med. Vi kämpar fortfarande! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser