Shakewell 1 Postad 21 Augusti , 2013 Vi har köpt en snips . men vi har ett litet problem bara. motorn som sitter i vet vi inte vad det är för nått. så vi kollar med er som har hålt på lite längre än vi vad det kan vara för motor. vi har letat märkning på den men vi hittar ingen Vi Hoppas att det fins nån som vet var det kan vara för motor så vi kan börja med den . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 22 Augusti , 2013 Ser ut som en perkins 4.107-4.108 men har fel färg. Så jag gissar att det är en Westerbeke 40 Men jag vet inte.(många använder denna motor) Vad heter ditt backslag? Det borde i sådana fall heta HBF 150 och innehålla 0,56 liter ATF olja. Är det en ommålad perkins borde det vara ett Hurth backslag som vill ha 0,8 liter ATF olja. Men Westerbeke har denna röda färg så jag lägger mitt bet på en sådan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Shakewell 1 Postad 22 Augusti , 2013 den här skylten var det vi hittade på motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser