Sea_ray 0 Postad 21 Augusti , 2013 Hej Har inte varit nere vid båten på ett tag och såg nu när jag kom dit att kompassen har blivit grådimmig. Vad har hänt med den? MVH Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 21 Augusti , 2013 Hej! Jag kan tänka mig två felkällor. Är hela kupolen vätskefylld? Är så inte fallet så kan det vara kondens. Felorsaken kan också vara att nedanstående inte uppfylls. Är kompassen tillverkad i den civiliserade världen? I bägge fallen så kan ett kompassbyte vara lösningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 21 Augusti , 2013 Vilken del av världen är inte civiliserad ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 21 Augusti , 2013 Nordamerika, Sydamerika, Asien, Afrika, Antarktis, Australien,Tyskland, England, vissa delar av Norge och Eslöv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 21 Augusti , 2013 Det kan vara plasten som åldrats. Min hade nog det och när fanstyget började läcka åkte den ut. Vem behöver kompass, det är så 1900-tal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sea_ray 0 Postad 22 Augusti , 2013 Hej Tack för era svar. Det är nog som Beeblebronx säger att den har tappat väska och fått kondens. MVH Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser