jolov 0 Postad 20 Augusti , 2013 Hej Jag ställde denna fråga för några år sedan men prövar igen. Jag har en Sea Ray 268 med standard 7.4 liters bensinare med 330 HK samt bravo 1 drev. (lastad ca 3.300 kg.) Vilken typ av propeller (stigning osv) ska det vara original ? Alternativt för högsta topphastighet OCH snabbast planing... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
synkro 0 Postad 22 Augusti , 2013 Hej, har för mig (men ska kolla i papperen i båten) att det levereras med 19 stigning. Har själv kört med en rf 19 obs inte i ny skick, orkade inte varva riktigt med den. Prövar en Solas 4 bladig i år 17 stigning känns trevligare 4600 varv o lite drygt 30 knop, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jolov 0 Postad 24 Augusti , 2013 Tack Var köpte du den ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
synkro 0 Postad 24 Augusti , 2013 Nu har jag tittat på sea rays papper 17 Mirage. Enl dom så kan man förvänta sig 4600 rpm/m. Och 31-35. Fast det är ju på en ny båt. Den fyrbladiga köpte jag från Hansen racing, men tro inte att det hjälper mot slingring i låg fart med fyra blad det är lika fånigt som att trycka ner ena trimplanet. B-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser