Erik1972 0 Postad 18 Augusti , 2013 Hejsan, Förlåt om denna tråd hamnat i fel kategori, men jag skulle behöva hjälp med att identifiera en segelbåt, jag funderar nämligen på att köpa den och renovera upp den lagom till nästa sommar gillar att hålla på med glasfiber och trä, samt är van mekaniker, har ni någon bra ide om vad det är för båt detta ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erik1972 0 Postad 19 Augusti , 2013 Här kommer 2 bilder till, är den värd att ge 2000:- inkl vagnen, där är ju en del renovering, gummilisterna behöver bytas, vad jag kunne se allihopa, men jag skall ändå inte ha den i vattnet iår, utan ser det mer som ett projekt, skrovet är tätt, den har 2 stycken kölar (heter det så ?) och ett roder som sitter under båten, så att utombodaren kommer bakom rodret.. detta leder mig mot en gammal fransk design möjligen. finns där ingen här som känner igen båtmodellen och kanske kan berätta lite mer om mått och vikt och sånt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erik1972 0 Postad 19 Augusti , 2013 extra bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JWlund 0 Postad 19 Augusti , 2013 Vet tyvärr inte vad det är för båt, det enda jag kan hjälpa dig med är att du kommer behöva lägga ner mycket mer pengar på att renovera den än att köpa en liknande i segeldugligt skick. Du kommer heller inte att få igen i närheten av dom pengar du lagt ut. Men har du inga planer på att sälja och/eller gillar jobbet mer än affären så... //Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nilsnobbing 152 Postad 19 Augusti , 2013 Hej! Kan det vara en Alacrity? Det ser ut som dubbla kölar på den. Engelsk 19 fotare. När det gäller huruvida det är värt att renovera eller ej vet du bara själv. Värdet ska då ligga i glädjen att fixa och dona. Någon vidare ekonomiska affär är det nog inte, men pengar är ju inte allt. Segling är ju rent allmänt en förlustaffär, sett ur ekonomisk synvinkel. Så särskilt unikt vore inte detta :-) //Nils Nobbing Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nilsnobbing 152 Postad 19 Augusti , 2013 Tar tillbaks förresten, en Alacrity är det nog inte ändå. Men definitift ej från Sverige. //N.N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erik1972 0 Postad 19 Augusti , 2013 Tackar för responsen, nä vinst är det inget som blir, men jag gillar att pyssla med saker, och två tusen är ju faktiskt inte mycket pengar, så får man ju se om man gillar det så mycket att man vill göra den till toppskick på allt, mast var där till iaf, och japp, den har 2 kölar, och ett roder som sitter under båten, inte bakom. liknar till stor del Sunstar, men definitivt Fransk/Engels design från vad jag kan hitta på google. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
brstfanp 9 Postad 20 Augusti , 2013 Har du några mått på båten? Det skulle underlätta. Jag skulle ställa frågan i något internationellt/brittiskt diskussionsforum. ./stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 20 Augusti , 2013 Ja mina tankar hamnar hos golif i Frankrike jag tittade på en sådan i säffle vid duse udde för å va exakt minns inte så mycket av det, men känner igen det du skriver / Iwar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 21 Augusti , 2013 Skulle också gissa på Golif. En polare hade en sådan ett par år. Just det exet hade en utombordare installerad i sittbrunnens framkant. Mycket märkligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simmalungt 3 Postad 21 Augusti , 2013 Lite kuriosa. De där med 2kölar är väldigt vanligt i hamnar med stor skillnad på tidvatten, vid ebb ställer sig båten bara på botten. Kanske fransk men jag skulle nog lägga en slant på England. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 21 Augusti , 2013 Jag har haft en Golif och den hade också en framruta och det är nog rätt sällsynt. Motorbrunnen på min Golif satt vad jag skulle säga i bakkant på sittbrunnen. Den hade även att sidorutorna mot sittbrunnen var indragna så där stämmer det inte med bilden vad jag kan se. /Micke W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser