nonneponke 0 Postad 17 Augusti , 2013 Tjena moss.. Har en liten undran när det gäller min båtmotor...en zusuki 60hk. 83a Tänkte åka ut en sväng å fiska nu ikväll..vinscha ner båten i vattnet..sedan skulle jag starta upp den..orkade knappt hålla sig levande.Å det gick inte å gasa upp den i varv. Så det blev att ta bort stiften.. dom var lite oljiga å blöta. Så jag torka av dom å putsa rent dpm. Sedan satte jag i dom och starta upp den..gick lika illa. Så det var bara att ta upp den igen. När jag nu kom hem så tänkte jag..måste ju kolla igen. Så jag tog bort stiften å sedan körde motorn på starten utan stift i en stund. Sedan satte jag i dom igen. Å taataa.. den gick helt plötsligt hur rent å fint som helst å det gick varva upp den max utan problem. Vad fasen beror det på?? Någon som kan förklara för mig vore väldigt snällt. Med vänliga hälsningar Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nonneponke 0 Postad 17 Augusti , 2013 Ingen som vet va det kan bero på?? Kan det bero på att den fått in för myxket soppa i cylindrarna så att den sura igen..å sedan när jag körde denutan stift så blåste jag rent i cylindrarna så att den orka förbränna rikrigt igen??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 18 Augusti , 2013 Kan det bero på att den fått in för myxket soppa i cylindrarna. Så är det. Jag trodde du undrade VARFÖR och det kan jag och sannolikt ingen annan heller svara på med ledning av de fakta du uppgivit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nonneponke 0 Postad 18 Augusti , 2013 Jag undrade just vad det skulle kunna bero på?? Jag råkade pumpa bensin me motorn uppe.. kanske sura igen på grund av det..kanske pissar in för mycket bränsle när den är kall? Kan förgasarna vara dåliga, alternativt ifall någon hängt upp sig kanske?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 18 Augusti , 2013 En flottör fungerar bäst när den står rakt upp. I halvliggande kan man nog ha otur att den släpper igenom allt bränsle du pumpa in. Då får man vädra ur motorn. T.ex ta bort bensinslangen och gasa fullt. Efter ett tag har det mesta av bränslet gått ut i havet och när även stiften torkat startar den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser