martnikl 0 Postad 17 Augusti , 2013 Hej Jag har hittat en Bavaria 32 DC byggd 2006, 2007 års model i UK 2 Volvo 4.3 GXI 225hp bensinmotorer 1) Skulle ni rekomendera båten? 2) Om den nu mot all förmodan inte passar familjen, går den att sälja i Sverige? 3) Har någon här på forumet någon erfarenhet av att köpa båt i UK och hur mycket utrymme för prutning finns det? Själkklart beror det på skick men den verkar vara i gott skick och om vi utgår från att den faktiskt är det. Båten ligger idag på ca 50 000 GBP Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 17 Augusti , 2013 Hej 1. Svårt att säga. Bra prestanda men ganska hög förbrukning men priset är ju inte så farligt, dock så tillkommer ju frakt mm iom att den ligger i UK. Skick samt vad du kan få för pris på transport är ju direkt avgörande om det är värt besväret att ta hem båten. Tänk även på att båtar körda i UK kan vara lite mer slitna än dito här pga saltvattnet och längre säsong. Det är ju onekligen ett bra pris för en så stor och ny båt, förutsatt att allt är rätt. 2. Allt går att sälja såklart. men förvänta dig inte att den blilr lättsåld med dubbla bensinare. Det finns en hel del ex av samma modell med dubbla D4 diesel här i Sverige, tror även det finns singel D6, som är betydligt mer attraktivare. så prisskilnaden måste vara rätt stor. Deet begärs kring 900´för dieselbåtarna här. Så visst din bår lär ju vara säljbar om skick utr mm r rätt. 3. ingen erfarenhet av import. Fråga gärna på YBW.com motorbåtsforum. där har de bra koll på marknaden i UK. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martnikl 0 Postad 18 Augusti , 2013 Stort tack för svaret. Jag har lite att fundera på/undersöka här. Håller med om att priset ändå känns såpass bra att jag iaf borde få tillbaka pengarna vid en eventuell försäljning även om det inte blir lätt. Om någon annan på forumet har tankar kring detta så dela gärna med er! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 18 Augusti , 2013 Du får gärna slå mig en signal. Kan det mesta med båtaffärer och frakter från UK Skicka PM för telefonnummer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser