patrickhult 0 Postad 17 Augusti , 2013 Är det ett Albin skrov eller vad har jag för båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 17 Augusti , 2013 Ser ut som nåt slags hembygge. Ingen Albinmodell som jag har sett iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 17 Augusti , 2013 Hej Varifrån får du att det är en Albin-modell? Håller med sign Ossy, att du har ett hemma-bygge. Med vänlig hälsning, Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrickhult 0 Postad 17 Augusti , 2013 Menar snarare skrovet. Jag är en landkrabba som fått smak för båt/sjöliv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 17 Augusti , 2013 Fortfarande ett hemmabygge, även skrovet. Stål eller plywood? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 17 Augusti , 2013 Storleksmässigt så borde det vara 25an? Men 25ans skrov smalnar av något akteröver, båten på bilden verkar vara lika bred ända tull aktern. vet inte hur 23an är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrickhult 0 Postad 17 Augusti , 2013 skrovet är i stål. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 17 Augusti , 2013 Albin byggde aldrig några båtar i stål. Vad som fick mig att tro på stål var att du inte har några steg i stäven som går ner mot vattenlinjen och den mycket vassa stäven i sig. Sedan har du säkert en rak axel eller möjligen en vinkelväxel och motorn bak? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrickhult 0 Postad 17 Augusti , 2013 jo det stämmer, motorn är bak.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrickhult 0 Postad 17 Augusti , 2013 bild1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrickhult 0 Postad 17 Augusti , 2013 bild2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrickhult 0 Postad 17 Augusti , 2013 Jag vet inte vad jag ska skriva för båtbeteckning här på mina info uppgifter. Men jag tänker renovera upp denna stålbåt och det får ta sina timmar. Finns det typ (hard top) kabin att införskaffa där man får göra justeringar för inpassning. Kanske en dum fråga inte vet jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krisus_von_batte 4 Postad 17 Augusti , 2013 Hej, Ser ut som ett skrov från en Bahama 27:a... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrickhult 0 Postad 18 Augusti , 2013 Måhända em Marieholm 24? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser