Gäst Nidelvbo Postad 3 Mars , 2005 Obs! (Nickname stöld) // Kontrollerat av maringuiden.se Så fort som varningar för oseriösa båtimportörer dyker upp på detta forum så censureras detta omgående av Maringuiden. Maskopi? Lite synd kan man tycka eftersom detta kan vara ett viktigt ämne att belysa på detta i övrigt mycket bra forum. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
egerskog 0 Postad 3 Mars , 2005 Prova att lägga in ett när du inte är anonym. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 3 Mars , 2005 Detta inlägg har jag inget att göra med, vill jag meddela för säkerhets skull. Tråkigt om nick-tjuvar skall börja härja här på maringuiden.se också... :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 3 Mars , 2005 Hej Nidelvbo! Jag tror att man ökar sina möjligheter att slippa bli censurerad om man 1: blir medlem så att du ej är anonym, och 2: undviker påhopp/kränkning av person. Det är ju så att om jag säger att alla ska passa sig för vissa firmor i den och den branchen så är det helt okay. Om man däremot säger att man ska passa sig för t.ex. Ruffel & Bågar AB som säljer det och det så är det ju ett personligt påhopp och en kränkning. Om du dessutom inte har en möjlighet att försvara dessa påståenden blir det ännu värre! Och.....det finns lagar som styr Maringuiden. Om Maringuiden inte följer dessa lagar är det bara att stänga ner dena sida för gott. Det finns alltså goda skäl till varför vissa frågeställningar blir censurerade, och inte dåliga som att Maringuiden är i maskopi. Mitt tips är att framföra budskapet, men utan att kränka. Även om du i sak kanske har rätt så är det faktiskt olagligt att kränka någon. Sedan kan man undra varför du inte loggar in som medlem? Eller är du inte tillräckligt seriös? Eller är du i maskopi och enbart vill skada dina konkurrenter? Nä....logga in som medlem och undvik påhopp så ska du du nog se att hela frågan kommer att behandlas mer seriöst och utan censur. Som bekant föder ödmjukhet ännu mer ödmjukhet, och det GÅR att diskuterar saker och ting även utan att behöva kränka folk och/eller företag. Prova....och lycka till! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 3 Mars , 2005 Just så. Förtal är kriminellt och det oavsett om det som sägs är sant eller inte. Det är alltså olagligt att sprida nedsättande omdömen eller negativa påståenden om en person, även om de skulle råka vara sanna. Det är dessutom riktigt dålig stil att skriva som gäst och använda sig av en medlems nick-name!! Skäms!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 3 Mars , 2005 Hej Nidelvbo? (anonym) Nivelvbo brukar vara inloggad... Det senaste vi tog bort var ren företagsreklam. Passa på att köp båt nu när dollarkursen är låg. gå till hemsida xxxx. (företagets egen.) Alltså ren reklam inget annat. Det fanns några svar i den tråden, som försvann i och med att vi tog bort huvudinlägget. (Ett av svaren var anonymt och ensidigt utan någonsomhelst bevisning.) Om du anklagar oss för att vara i maskopi med någon, så är du ute och cyklar. Vi gör detta i huvudsak för att vi tycker det är kul, och är helt oberoende. Vi har sagt det förut och säger det igen. Vi har ett utgivaransvar för bla påhopp och kränkningar oavsett om dom är riktade mot privatpersoner eller företag. Och det ställs MYCKET höga krav på detta! Vill vi också påminna om att vi loggar era IP adresser. Detta gäller även för er som är anonyma. Hälsningar maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 3 Mars , 2005 Hej maxrelax! Hoppas läget är bra trots att vintern helt plötsligt har dykt upp i stora delar av landet! Egentligen skulle mitt inlägg (detta) passa bättre under tråden Tips om förbättringar, men jag tar det här ändå: Jag tycker att det du skrev: -Vi har ett utgivaransvar för bla påhopp och kränkningar oavsett om dom är riktade mot privatpersoner eller företag. Och det ställs MYCKET höga krav på detta! Vill vi också påminna om att vi loggar era IP adresser. Detta gäller även för er som är anonyma...... ....är väldigt bra, men kanske vore det bra att förtydliga detta på något sätt. Eller att som du gör nu, påminna lite då och då. Synd bara att det ska behövas, men uppenbarligen så känner alla inte till just dina sista rader där du säger: - Vill vi också påminna om att vi loggar era IP adresser. Detta gäller även för er som är anonyma. Det är framför allt de orden jag tror är lite otydliga. Jag vet att det finns att läsa eftersom dessutom ni är skyldiga till denna upplysning, men de flesta går nog förbi/missar detta och går istället direkt in på forumet. Kanske det går att ha några rader högst upp på varje sida där det i mycket korta ordalag framgår vad som gäller? Framför allt dina sista rader som sagt. Hälsingar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser