moltas 25 Postad 15 Augusti , 2013 Ska skaffa en IR-termometer. Har ingen som helst kunskap om förhållandet pris/kvalité. Någon med erfarenhet om detta? Tar Biltemas termometer som referens, 529 kr. Art.nr 15-278. /Moltas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 15 Augusti , 2013 Vad ska du mäta för temperaturer? För typ rumstemperaturer och däromkring duger B&Ds bra för 469 på JULA. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 17 Augusti , 2013 Jag har en snarlik från eBay och en billigare från Biltema. Båda fungerar utmärkt, det kan skilja någon grad jämfört med en bra kontakttermometer. Väldigt användbar, jag har kollat mycket hemma typ köldbryggor mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoter 50 Postad 17 Augusti , 2013 Det här verkar ju intressant, på hur stort avstånd kan man mäta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moltas 25 Postad 17 Augusti , 2013 Det stärker lite det bhemac skriver. För mina behov och dryga 500 kr hos Biltema så låter det som den skulle duga. Lutar nog åt den om inte någon kommer med något revultionerande. /Moltas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 17 Augusti , 2013 IR mätare mäter mot en yta som står specificerat hur stor. TLD100 mäter förhållandet 6:1 . DVS på 6meters avstånd mäter den yta på diametern 1 meter. Och det blir givetvis nån form av medelvärde för ytan. Temp område är -30- +150grader C för den. Har även en LED som pekare så man ser center på ytan man mäter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser