666D3 64 Postad 15 Augusti , 2013 Själv nollställer jag varje vår samtliga trippmätare på plottern och kör aldrig utan att slå på den. Vi kör ganska mycket och jag tycker att vi ofta ligger i planing men vi glider också en hel del. Skulle jag inte haft koll hade jag nog gissat på ett snitt runt 15-17 knop. Efter att ha haft koll under flera år gissar jag att mitt snitt aldrig kommer över 12 knop. Någon annan som har koll och blivit förvånad över låga siffror? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 15 Augusti , 2013 Ofta slår man av gps när man är färdig-parkerad. Det kan ju ta nåra minuters tuffande i noll eller låg fart. Vilket sänker snitthastigheten en del. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormbrother 0 Postad 16 Augusti , 2013 Eftersom båten går som mest ekonomiskt i 2 knop eller mellan 23 och 28 knop ligger vi oftast i behagliga 26-27 knop. Jag har aldrig kollat den genomsnittliga farten över en hel säsong men eftersom vi oftast pendlar ligger vårt snitt säkert kring 20 knop. :-/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 16 Augusti , 2013 Klart tilläggning sänker snittet men jag upplever ändå att det inte borde påverka så mycket. Kollade plottern igår och då låg snittet på 10,3 knop. Då har vi ändå åkt Mysingen i nord-sydlig riktning fyra gånger under sommaren i planing vilket är längre sträcka än Vättern fram och tillbaka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser