SimonHellstrom 0 Postad 15 Augusti , 2013 Tjena! Äger en Mercury 35hk, årsmodell är okänt.. Lossat alla bultar nu o bankat ner växelhuset eller vad det nu heter.. Han glider ner ca. 1 cm. när man ska dra av han mer så fjädrar den upp till 1 cm igen. Hittade ett stag bakom riggen som jag lossade på o trodde att det var det som fjädra emot.. Men an fortsätter att jävlas med mig.. sitter ett till stag bakom det jag nämde förut som oxå går ner i huset o är nästan säker på att det är det som tar emot nu.. men hittar ingen delning på det staget.. Nån som vet o kan hjälpa mig? Eventuellt nån som kan förklara om det är nått annan fel? Tacksam för svar //Simon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bertilberg 0 Postad 16 Augusti , 2013 Hej .... Problemet känns igen, troligen är det drivaxeln som rostat fast i motorblocket. Hur många skruvar har du lossat?? mvh Bert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bertilberg 0 Postad 16 Augusti , 2013 Hej igen Ville bara förklara mej, hur hårt splinsen kan sitta... Envis smålänning som man är skulle jag dela den...skar hål i underdelen skar av axeln, svetsa på en bit gängstång,med mutter därefter en 50 cm rundstång med stopp som slaghammare....värmde vid motorn först då när två man ,en slog en skruva ...lossa den....(.tillägg...var en skrotad motor). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SimonHellstrom 0 Postad 17 Augusti , 2013 Tack fö er tid o svara men det löste sig igår, tog kofot emellan 2 träkilar o bände till splinsen släppte /S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser