Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
Kenneth_S

Hur F*N får jag igång värmaren...?

Rekommendera Poster

Har en lysfofogenvärmare, tror det är en Thermic Nordic (eller nåt sånt...). Det finns en startknapp på en kontroll, och på den kontrollen finns även en vridknapp på hur varmt man vill ha det. Grejen är att jag inte får igång värmaren... Trycker på knappar, men inte ett jota händer... Är värmaren kajko eller är det jag som gör fel helt enkelt...? Och i så fall att den är kajko: Går det att rätta till? Och om det är så att jag gör fel: Hur gör jag rätt?

Jag har sökt efter manual på nätet, men hittar bara installationsmanual, inte användarmanual...

Tar tacksamt mot svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inget om din värmare, men jag hade en Wallas. Den hade ett vred som man ställde på max och en startknapp som man ryckte in i 30 sek upp till en minut.

Man hörde tydligt hur bränslepumpen tickade. Gjorde den inte det kunde man knacka på den i sin enklaste form eller så fick man tillgripa mer ingående åtgärder - oxid på kontakter mm.

Det fanns också nån glödspiral som man fick byta ibland. Fanns att köpa på de flesta marinbutiker.

Talade vid ett tillfälle med Bil och båtvärmedoktorn i Spånga. Det han sa gjorde att jag fick igång värmren.

http://www.varmedoktorn.com/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med föregående talare. Min Wallas gick igång som vanligt inför säsongen, men efter några veckor tände den inte. Suck! Har hört skräckhistorer om just Wallas.... Ringde Värmedoktorn 08 - 36 86 62 och fick tips mitt i semestern, två gånger. Har sa: Det är alltid bra att lära känna sin värmare. Sagt och gjort, skruvade isär försiktigt och bytte glödtråd som bränts av.Den är trots allt 8 år... och sedan gick att fint igen.yes ... men lite pirrigt var det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...