Stormbrother 0 Postad 13 Augusti , 2013 Köpte ett nytt motorpaket till båten efter ett motorhaveri förra hösten. Båten är en Bayliner 2159 som vi trivs bra med för våra endamål. Det blev en V8:a på 270 hk mot tidigare 4:a på 130 hk. Vilken skillnad! Som en ny båt och den nya instrumenteringen bidrar också till en helt ny upplevelse till havs. Vi kan numera ta hur mycket last vi vill utan problem att plana. Duopropp ger ett otroligt grepp vid gaspådrag. Toppfart 40 knop mot tidigare 23. I princip samma förbrukning som tidigare. 1,5 l/nm mot tidigare 1,45. Kika in i min sjöbod för bilder. Supernöjd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 13 Augusti , 2013 Grattis! Känns alltid bra med grejer som funkar som man vill, känner igen känslan från motorbytet, dock var min ökning från7-14 knop, men det är bra för den typen av båt. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 13 Augusti , 2013 En fartökning på 100% är väl inte att förakta, även om det kostade? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 13 Augusti , 2013 Helt klart inget att förakta, känns bra att ha lite tryck vid manövrar om inte annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 13 Augusti , 2013 Kul ! Grattis !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormbrother 0 Postad 14 Augusti , 2013 Tack, tack! Den bästa fördelen nu är ju motorns pålitlighet. Nytt är nytt. Passade ju på att dra ny el också. Därför har jag ju numera bra koll om, mot förmodan något fel skulle dyka upp vad gäller just elbiten. En sån här dyr insats på båten gör att vi kommer ha kvar den längre än vi kanske skulle innan motorbytet och det gör att iaf jag målar upp stora planer på förbättringsåtgärder på båten. Kul, kul. En ny hobby har tonat upp sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tindritus 0 Postad 14 Augusti , 2013 Kul! Har också börjat fundera på att byta upp mig i motor. Varifrån köpte du motorpaketet, beställde du direkt från USA eller.? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormbrother 0 Postad 15 Augusti , 2013 Nej jag valde att köpa lokalt här i Luleå. Norrkust marina som är återförsäljare av volvo penta. Valde att köpa lokalt för att ha någon att vända mig till vid problem eller frågor. Monterade ju paketet själv. Så här i efterhand är jag glad att jag gjorde så för man har alltid funderingar. Köpte under kampanjen så vi sparade 70000:-. Vilken storlek hade du tänkt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser