Steffe4 0 Postad 11 Augusti , 2013 Hej, Är ganska ny på suzuki efter som jag bara hålt på med johnsson innan, men nu till problemet, jag får inte motorn till att svara riktigt på gas pådrag den funkar bättre om jag gasar på förgasarna men verkligen skit kast på gas reglaget! den går ganska dåligt på neutral med, tycker den ligger på för högt varv vad jag än gör åt saken.. motorn är gammal eftersom den är från 1982 men min ekonomi sa att jag inte kunde köpa en nyare just nu! men kollla på länken nedanför så ser ni vad jag menar! http://www.youtube.com/watch?v=x47rk4cYQNk gammal motor men fin fin men snälla kom med förslag vad jag kan göra för att förbättra mitt problem ! tack på förhand Stefan ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 11 Augusti , 2013 Hej, aktiverar din . Låter som nåt hyfsat lättfixat reglagefel eller glapp/felinställning nånstans mellan gashandtag och spjällarmar, givet att reglaget är rätt för motortypen. Finns reservdelsskisser HÄR, klicka på details vid 1982. Vad har du för gasreglage, finns tydligen flera varianter enligt skisserna 46-48 samt 57-58? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steffe4 0 Postad 11 Augusti , 2013 Gas regalget är ett lite nyare, det gråa för en 83-90 års model , han jag köpte den av sa att den skulle passa bra eftersom han sålde delar till båtmotorer. men jag vet inte , det kan inte vara något fel på förgasarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 12 Augusti , 2013 Kan det vara nåt övervarvningsskydd, verkar finnas en neutral switch inuti reglaget som åtminstone på några och nyare Suzukis har dubbla funktioner? Dels förhindra start med växel ilagd och dels förhindra övervarvning i neutralläget. Kan spjällarmen på motorn där du fuskgasar röra sig lika långt när du gasar med handtaget? Har du för resten frågat säljaren, själv har jag just inga fler förslag? Är Fig.37 den rätta ifall du klickar på details 1985? (Inte för att jag känner till nåt särskilt om den, men rätt skiss skadar väl aldrig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steffe4 0 Postad 12 Augusti , 2013 jo den rör sig lika mycket som när jag fusk gasar men jag har kopplat ut neutral-stoppen som gör att jag inte kan starta med växel i, men det ska inte göra någon skillnad md gas på drag eller? saken är den att det känns som jag skulle behöva förfina allt på förgasarna lite, ställa in dom rätt men vet inte riktigt hur jag gör det för att få det bra, så vet någon vilka skruvar etc jag kan ändra på för att ge den mer/mindre bränsle eller mer/mindre luft? om någon kan förklara detta för mig på en års modell 1982 så hade jag blivit överlycklig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser