Gäst thomas Postad 2 Mars , 2005 hej vi har våra funderingar här om vart man ska lägga barlasten, fått för mig att man helst ska lägga den centralt och så långt ner i båten som möjligt. men vana båtmäiskor jag pratat med säger att det ska vara så långt ut mot sidorna som möligt för att motverka vajning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jawo 0 Postad 2 Mars , 2005 Hej Thomas, vad har du för båt och vad vill du uppnå för syfte med din barlast? När det gäller mindre moderna planande båtar (typ styrpulpet) är min erfarenhet att de nästan alltid blir för tunga i häcken varför det gäller att flytta så mycket vikt förut som möjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 2 Mars , 2005 Hej! Det går inte att svara på din fråga. Orsaken är att vi inte vet vad du har för båt, motor och i vilka omständigheter du talar om. Först när man vet lite mer fakta kan man, om inte lösa gåtan, så i alla fall närma sig problemet lite. Först då kanske du kan få lite teoretiska tips som du sedan måste prova dig fram rent praktiskt. Ge oss lite mer kött på våra vintervita ben så ska vi se om någon kan hjälpa dig lite mer. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
finness 0 Postad 3 Mars , 2005 Kanske barskåpet skulle vara något Ursäkta, men jag kunde inte hålla mig. :-D :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 3 Mars , 2005 Hmm... har en polare som fyller sina Fetsäckar med vatten varje gång han ska ut och åka wakeboard... Kanske sådan barlast du menar? 400L vatten för att vågen ska bli större... hehe, en annan öser ur bara man får i en liter... =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser