c505 0 Postad 8 Augusti , 2013 Rubriken låter väl konstig men vet inte hur jag ska uttrycka det. Problemet är att motorn, en Honda BF 9.9 -99 i bland tappar varv och kämpar på tomgång med hackande och huggande gång och kämpar för att inte lägga av. Misstänkte bränsletillförseln och började rycka och lirka på bränsleslang och kopplingar, vred av locket till trycktanken. I ett enda tag varvade den upp och gick fint igen Efter en stund inträffade samma sak igen och jag upprepade proceduren med slang och allt som kunde ha med bränslet att göra, tror jag åtminstone. Motorn varavade upp igen och gich fint tills jag kom i land. Slangen var inte klämd och locket låg löst på tanken när det hände andra gången. Kan inte säga säkert att det var bränsletillförseln, kanske var det tillfälligheter att den varavade upp just när var där och kollade. Det här händer när jag kört en stund och blir inte klok på vad det beror på. Är det bränslet eller något annat? Tacksam för alla råd och tips kring det här, kanske någon känner igen fenomenet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 8 Augusti , 2013 Du har kanske lite vatten i bränslet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser