Gå till innehåll
lördag 01 mars 2025
Gedda

Kilremmar

Rekommendera Poster

Hej! 

Är det någon här på forumet som vet något ställe som har prisvärda kilremmar?

Har googlat lite och hittade något ställe som skulle ha 1018:- för en kilrem sökte även utanför landets gränser och hittade samma storlek för 250:- i USA. Kilremmarna i maskin är inte bytta sedan -77 så tänkte att det kan vara bra att ha några i reserv!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt hos Wennerlunds maskin i Mölndal. T.ex kuggrem till styrautomaten. Fick den i längd exakt antal kuggar. De hade olika kuggrör och skar till den bredd jag ville ha.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok då ska jag nog lägga en mailförfrågan dit och se vad dom har att erbjuda, det är ju rätt saftiga remmar jag ska ha. SPB-4750 dvs 475cm i omkrets

post-1122-1394237606,7753_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, finns även två firmor i Sisjöns industriområde om du enligt Forgus tips ovan skulle besöka Mölndal.

[Gjorde en liten kartskiss nära slutet av DENNA gamla tråd, och firma2 (Lundgrens) har en hemside-katalog med profilskisser. (Länken tydligen ändrad, klicka istället HÄR och sök transmissioner/smalkilremmar/SPB. Längden 4772 mm verkar lagerföras.) Och nej, jag har ingen anknytning alls - förutom som nöjd privatkund vid enstaka tillfällen - hos dessa firmor om nån skulle få för sig det. ;)]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...